Меню сайту
Календар
Наше опитування
Друзі сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Опис досвіду роботи бібліотекиОпис
досвіду бібліотеки
Книга, не зважаючи на наш техногенний час, була і буде
завжди основним джерелом інформації. Без бібліотеки навчальний заклад не може
забезпечити свої зростаючі інформаційні потреби. А для учнів училища вона є
містком між закладом, в якому вони навчаються і суспільним життям поза його
межами, адже та інформація і знання, які набуті в стінах училища і, зокрема, в
бібліотеці, допоможуть випускникам проявити себе на практиці, створити власні
робочі місця, приносити користь суспільству. Бібліотека формує якості
розвиненої і соціально цінної особистості, що дуже важливо в наш час. Вона
носить навчально-виховний, методичний, інформаційний характер. Це – місце для
самоосвіти, спілкування, творчого розвитку. Полтавське вище професійне училище ім. А.О.Чепіги працює над єдиною методичною проблемою: "Єдність навчання і виховання”. Бібліотека працює над проблемою: "Ефективні технології та інноваційні форми бібліотечного обслуговування”. І тут важливим моментом є координаційна робота з планування та комплектування книжкового фонду. Фонд комплектування літератури централізоване придбання необхідної літератури за кошти закладу; подарована література читачами, зокрема, за допомогою акції: "Подаруй бібліотеці книгу” (Живи, книго”); передплата на періодичні видання. Постійно опрацьовую прайси,
каталоги різних видавництв. Тісно співпрацюю з ПП "Солдаткіна”, де
замовляю потрібні підручники та інші видання. Інформаційна культура учнів формується шляхом популяризації бібліотечно-бібліографічних
знань. В училищі проводяться бібліотечні уроки, наприклад: "Твій друг – підручник”, "Бібліотека ВПУ та правила користування книгами”, організовуються інформаційні перегляди літератури: "Для вас, книжковий світ, виданий у незалежній державі”, "Увага! Нові книги”. Діє хобі-центр "Інформаційний куточок”, проводяться індивідуальні інформації читачам: "ВІЛ та СНІД: дослівно про проблему” Дуже цікаво пройшов День інформації: "Ці книги допомагають нам у навчанні”. На стенді "Інформація” великою популярністю користується літературно-мистецький календар та календар подій на кожен місяць. Користуються ним і вихователі гуртожитку для складання щомісячних планів роботи, учнівські редколегії мають змогу вибрати тему для створення тематичних стіннівок, а майстри виробничого навчання – теми для виховних годин. Тут розміщений місячний план роботи бібліотеки і пам’ятки для читачів. Значне місце відводжу створенню картотек. Картотеки допомагають розкрити повніше викладки книг на тематичних переглядах: "Про родинне виховання”, "Про кулінарне мистецтво”; куточках: "Екологічному”, "Охорони праці”, "Правових знань”; книжкових виставках: "Полтава. Сторінки минулого”. "Місячник з охорони праці” і інші. Відповідно до цих тем і тематичні картотеки мають свої назви: "Природа – наш дім”, "Закон і ти”, "Основи охорони праці”, "Подбай про своє здоров’я”, "Розважливо і жартома”, "Найбільша святість – книга” і інші. Довідково-бібліографічна робота є однією із складових роботи бібліотеки і значною мовою спрямована на допомогу вчителеві. Саме для цієї категорії читачів створені тематичні папки: "Я іду на урок...” (математики, історії, фізики і інші), і особливим попитом користуються тематичні папки: "Я іду на урок кулінарії”, "На допомогу офіціанту, бармену”, "За прилавком молоді”, Готуйте смачно, готуйте щедро”. Враховуючи недостатність нової літератури – ці папки є безперечно потрібними, як для викладачів, так і для майстрів виробничого навчання, учнів. Нові технології в навчанні та вихованні, методичні рекомендації вчителі можуть дізнатися з періодичних видань. Фонд періодичної преси складає 26 найменувань. Більш ефективно працювати з ними допоможе створена методична картотека. Бібліотека надає можливість більш глибоко вивчити улюблений предмет, доповнює навчальний процес і є справжнім інформаційним центром у розвитку учнів, педагогів, майстрів виробничого навчання. І саме тут доцільно згадати участь бібліотеки у проведенні предметних тижнів. Це дуже цікаві і потрібні заходи. Так, до декади кулінарних професій разом з вчителем з кулінарії проводилися: · Кулінарний калейдоскоп · Створена тематична картотека: "Порадник кулінара” · Організована книжкова виставка: "Про мистецтво кулінара” · Огляд періодичних видань по кулінарії · Оновлені і доповнені тематичні папки: "Я іду на урок кулінарії”, "Готуєм смачно, готуєм щедро”. Спільна робота бібліотекаря, викладача розвиває творчі здібності учня, сприяє успішному засвоєнню навчальних програм, а вчителю підвищує педагогічну майстерність через відповідні інформування, покращує методичне забезпеченням предметів. Книжкові виставки, перегляди, куточки намагаюся оформляти нестандартно, естетично привабливо, з елементами технічних поробок учнів, природних матеріалів і таке інше. Тобто, популяризація книги в бібліотеці, як бачимо, є складовою частиною роботи бібліотекаря і досягається різними методами і прийомами.
З появою ІКТ бібліотекарі значно покращили якість своєї роботи, адже інформатизація суспільства – веління часу. Учні мають змогу провести цікаво своє дозвілля, оскільки заходи супроводжуються створеними бібліотекарями мультимедійними презентаціями, бо як говорить народна мудрість: «Краще раз побачити, ніж сто раз почути». До послуг користувачів бібліотеки існує медіатека, яка постійно збагачується новими матеріалами. Електронна бібліотека забезпечена телекомунікаційними засобами: - комп’ютер -1; - сканер -1; - принтер -1; - телекомунікаційне обладнання для виходу в Інтернет. |